Si Vicențiu are dreptul la viata

Standard

Am un nou prieten. Il cheama Vicențiu. De fapt… nici nu stiu daca mi-e prieten. Pare a fi mai mult un calator clandestin. L-am vazut in bucatarie. N-am purtat o conversatie. Dar ceva din infatisarea lui m-a facut sa cred ca il cheama asa. Era mic, gri, deloc vigilent si foarte… „mergaret” [habar n-am… exista cuvantul asta?]
Vicențiu e un gandacel. El nu crede in Dumnezeu, asta in cazul in care si gandacii au unul. Dar sigur au. Si gandacii trebuie sa creada in ceva, corect? Totusi Vicențiu e ateu. Altfel nu-mi explic de ce ar umbla in bucataria unui om, dand ca un nesimtit din antene fara sa ceara permisiunea nimanui. E un ateu smecher care-si asuma pe bulanele lui riscul de-a ramane fara cap.
Nu l-am omorat. M-am uitat cum se plimba de ici colo pe gresie.
Eu nu l-am deranjat cu nimic. El nu m-a deranjat cu nimic. Am trecut unul pe langa celalalt ca doi straini ce suntem. N-are decat sa se cace pe gresia mea. Si Vicențiu are dreptul la viata.

Lasă un răspuns

