Iarna Ianuarie si Frig

Standard

In dimineata aia m-am trezit c-o durere de cap insuportabila. Era iarna. Era ianuarie. Si era frig. Si eu umblam pe hol intr-o rochie de noapte de parca afara ar fi fost 40 de grade si-n casa vreo 30. Anyway… pana-n bucatarie mi-au inghetat picioarele si cainele a inceput sa latre la mine. Mama a inceput sa latre si ea. „Mi se rupe”. M-am inchis in camera; m-am aruncat in varful patului sub patura; c-o ceasca de ceai fierbinte in maini si telecomanda pe care-am fugarit-o sub birou pentru ca in afara de emisiuni cu si despre politica si niste filme de Craciun n-am gasit nimic. Filme de Craciun!?! In ianuarie!?! Ar fi fost mai interesant sa-mi bag in vena niste zerotv decat sa mai vad niste pusti incantati ca vine Mos Craciun. Cineva ar trebui sa inceteze sa-i mai minta pe copchii astia ca un barbat batran, gras, cu soseta rupta in talpa, cu barba alba si lunga, cu fes rosu si cu o sanie trasa de reni va veni la ei acasa sa le aduca jucarii. In mintea mea Mos Craciun nu-i mai mult decat un pedofil fugarit de-acasa de nevasta-sa. Altfel de ce-ar veni pe la casele oamenilor sa le manance prajiturile si sa le bea laptele? Pentru el poezia sau cantecelul nu-i decat un pretext. E de fapt preludiul. Tine copii pe genunchi; ii ia in brate; ii pupa. N-as mai avea placerea ca un mos libidinos sa se atinga de mine. Chiar ca-i altfel cand suntem mai mici. Anyway…
Stiu ca aveam un dispret si-o greata fata de fostul prieten. Asta pentru ca dupa vreo doua luni aparuse altcineva. Hmm. Am luat telecomanda de sub birou. M-am trantit inapoi in pat. AM inchis televizorul. Am inchis ochii. Si am vazut in viitor. Da… era o viziune clara. O viziune clara despre… nimic.
Dupa multe telefoane date; dupa multe telefoane primite… am reusit sa-mi misc fizicul afara. Eram optimista. Si pana sa ies din scara ma gandeam ca se poate sa fie o zi ok. Si iesind pe usa realitatea mi-a futut un pumn in stomac: nimeni, absolut nimeni, nu avea nici macar o mica intentie sa se bucure de viata. Bani; politica si griji. Fuck yeah!!! Eu? Am recoborat cu picioarele pe pamant. Inca era iarna. Inca era ianuarie. Si inca era frig.

Lasă un răspuns

