Maimuţa de la catedră

Standard

De ce profesorii nu o să înţeleagă niciodată că atunci când un elev chiuleşte în mod repetat de la ora lui e modul indirect de a-i spune: „Fraiere, nu ora ta e de căcat, tu eşti de căcat!
Eu cele mai multe absenţe le am la mate şi fizică. Mai ales fizică. Sunt două obiecte la care niciodată n-o să înţeleg nimic, mai ales cu profesorii pe care îi am. Singurele lucruri pe care le reţin sunt: vorbitul cu precipitaţii [mate] şi dinţii mari, verzi şi stricaţi [fizică]. Atât.
Nu-mi place să stau în bancă degeaba. Aş prefera să şi înţeleg ce căcat vrea să-mi transmită persoana de la catedră. Nu-mi vorbi în chineză, fă-ţi un plan bun al lecţiei. Nu-mi arunca două formule, două definiţii şi două desene pe ici pe colo dacă nu le găsesc legătura. Fă-mă să înţeleg. Nu asta face un bun profesor? Mie mi se pare că un profesor, în adevăratul sens al cuvântului, îşi face elevul să-şi înveţe lecţia din clasă, acasă ar trebui doar să repete. Voi ce faceţi? Veniţi, ne aruncaţi cu scârbă nişte cuvinte pe caiet şi luaţi banii. E echivalentul la a-ţi băga degetul în cur.
Profu’ de mate mi-a pus patru la ultima lucrare. Un patru pus din ambiţie, pentru că am absenţe la ora lui. Ştiu că nu meritam nota asta. Colega mea de bancă a făcut lucrarea exact ca a mea. Ea a luat şapte. Are şi absenţe, dar pe-ale ei nu le-a numărat, aşa cum a făcut cu ale mele.
Omul ăsta are probleme grave. Niciodată nu pune note mai mari de 8. Niciodată. Dacă lucrarea e perfectă, el tot găseşte câte un căcat pentru care să-ţi scadă. N-are punctaj pe exerciţii.
Dacă se apropie suficient de mult de tine poţi să simţi mirosul de naftalină  de căcat lui specific. De la începutul anului mă tot întreb dacă n-a auzit cumva de: PASTĂ DE DINŢI. Oare el încă se mai spală cu sare, aşa cum se făcea pe timpuri? De fapt… oare se spală?
Mă enervează mersul lui, faţa lui, hainele lui, spiritul lui de om cretino-amuzant [nu înţeleg de ce majoritatea din retardaţii care ocupă un loc în bancă râd la TOATE glumele lui seci, chiar aveţi impresia că vă puneţi bine pe lângă el? să sugeţi un cuc, doi, trei], părul din urechi şi din nas care stă să ne invadeze clasa, cocoaşa lui, începutul lui de chelie, ochii holbaţi, sprâncenele stufoase, mâna murdară de cretă care şi-o pune pe banca mea atunci când se foieşte prin clasă ca un dobitoc, degetele păroase, zâmbetul giocondian… N-am văzut o persoană atât de păroasă în viaţa mea. Are capul pătrat [la propriu] şi trăsăturile sunt exact ale unei maimuţici neîmblânzite, scăpate de la zoo. Numa’ că nu cere banane. Le primeste garantat.
Sunt 100% sigură că nu sunt singura din liceu care are o problemă cu el. Ca profesor, de ce vrei să-ţi faci duşmani printre elevi? La urma urmei după clasa a 12-a tot o să fie câte unu care să-ţi fută muia de maimuţă rătăcită prin cancelarie.
Nu mi-e ciudă că am doi de patru la el. Mi se face rău la gândul că o să mă lase corigentă şi va trebui să-i văd muianul păros în toamnă. E coşmarul coşmarurilor mele.

5 răspunsuri »

  1. concluzia este: PROFII DE MATE PUT!
    eu stau in prima banca si sunt nevoita sa imi tin respiratia primele 2 ore(de luni pana miercuri) pentru ca proful de mate nu a descoperit inca sapunul..
    oare toti profii de mate put? sau e doar o coincidenta? :))

Lasă un răspuns

