Voi, credincioşii curului

Standard

Eşti credincios? Mergi des la biserică? Da? Da? Atunci mai spală-te, în pula mea. În biserică toate mirosurile de transpiraţie se combină cu aroma de ceapă, usturoi sau praz care se ascund în voluminoasele sacoşe ale babelor. Pe bune băi, aţi putea să vă spălaţi. Sau să nu mai cărați la voi sacoșele alea mari pline cu tot felul de căcaturi pe care voi le numiți mâncare. Până la urmă mergeți la biserică nu la picnic. N-am auzit pe nimeni să fie atât de sărac încât să nu poată abuza de apă. Anyway! Ai putea să stai în ploaie. Şi cât despre săpun? Ai putea să renunţi o lună la ceapă sau usturoi şi ţi-ai permite să-ţi iei un săpun ieftin. Şi la cât de mult te speli tu, crede-mă că te-ar ţine pe puţin o lună.
Mai sunt şi credincioşii ăia – wanna be- care au ţinut post de nu ştiu când, şi nu o singură dată s-au gândit: „Coaie, ce-aş mânca o ciocolată din aia cu alune şi lapte. Da’ nu pot, mă pedepseşte Dumnezeu, nu pot.” Mie mi se pare că ăsta e un păcat mai mare decât să nu ţii post.
Eu n-am ţinut post niciodată. Nu pot frate eu să nu mănânc ceea ce vreau. Dacă vreau să mănânc ACUM o ciocolată mare şi delicioasă, ACUM mă duc la magazin şi-mi iau. Nu pot să stau şi să aştept să treacă anumite zile şi anumite perioade ca să mănânc. Pun pariu că nu e în spiritul sărbătorilor pascale să spun rugăciuni ca să nu-mi mai fie poftă.
De ce vreţi voi toţi să păreţi credincioşi în perioada asta? Sincer, mă scârbiţi cu atâta credinţă falsă. Vă căcaţi pe voi că Iisus, că Înălţarea, că Învierea, că lumina, că Paştele. Credincioşii pulii! Unde e Iisus când îi băga-ţi în pizdele mamelor lor pe toţi cei care vă enervează? Asta nu înseamnă să fii credincios frate. Asta înseamnă să fii prost.
Eu dacă ştiu că nu pot sub nici o formă să duc o viaţă de linişte, rugăciune, post şi patimi [sau ce-o mai fi] eu nu mă strofoc într-un mod penibil. Nu pot, nu pot… asta e. Probabil o să suport consecinţele cândva. Dar mai bine aşa decât să mă dau prea credincioasă şi să nu fiu deloc, de fapt.

2 răspunsuri »

  1. eu am tinut post in viata mea cam 3 zile, si nu una dupa alta 🙂
    sincer, nici eu nu consider ca, vai Doamne, daca esti un credincios adevarat trebuie sa tii post. de ce? daca tu crezi in Dumnezeu, el stie asta si fara sa tii post. la fel si cu mersul la biserica. mi se pare suficient sa-ti faci rugaciunea in fiecare seara si sa-ti faci cruce cand treci pe langa vreo biserica.

Lasă un răspuns

