Baba de la ţară

Standard

Mereu m-am întrebat de ce la ţară toată lumea se salută cu toată lumea. Prima data m-am gândit: „ O mulţime de oameni care în sfârşit se respectă!„. Adevărul e că în momentul ăsta se salută şi peste două ore se bârfesc unii pe alţii.
Pe mine mă irită babele. Ştii, parcă nu-i suficient că mergi pe drumul ăla prăfuit de ţară [şi e posibil să fi călcat deja într-o balegă proaspătă, sau nu!] încercând să ajungi la un magazin care oricum se află la 100 metri distanţă. Ele te ochesc de la depărtare, se holbează la tine, iar atunci când trec pe lângă tine întorc privirea în direcţia opusă aşteptând ca tu să le saluţi. Dacă nu se întâmplă aşa şi treci pur şi simplu pe lângă ele, te strigă, te întreabă a cui eşti şi alte nimicuri. Frate, de ce să salut o babă persoană pe care n-am văzut-o în viaţa mea? Înţeleg că-i vorba de respect, dar pe pariu că o să se ducă acasă la porcii şi găinile ei şi o să înceapă cu bârfa. Pentru că după o vârstă babele îşi intră în dreptul de femei care şi-au futut viaţa la maxim ani de-a rândul, şi neavând ce să mai fută, trec la vieţile altora.
Acum, serios vorbind, mi se pare aiurea să fiu oprită în mijlocul drumului de o babă pe care e interesată dintr-o dată de viaţa mea. De fapt viaţa ei nu depinde de amănunte despre mine. Dacă arăţi de parcă peste o săptămână ai muri, faptul că-ţi spun eu cine „a băgat cheia în contacul mamei” şi cum o cheamă pe cea care m-a fătat nu te va salva. Slavă Domnului!

3 răspunsuri »

  1. :))
    Bunica ma punea sa mai intru odata pe poarta daca nu salutam sau ma trimitea in casa…
    Da’ asta cand erau in curte.. Da’ cand ma punea sa salut babe pe care nu le cunosc si nu el cunostea nici ea, era aiurea!

  2. Eu locuiesc intr’un sat(sau cum imi place mie sa’i spun, catun) si urasc asta :)) ..am inceput sa numar lunile pe care le mai am de stat in acest loc :)) abia astept sa plec de aici.. sa merg la Timisoara(la facultate), dar mai am ceva de asteptat :-< (cam 2 ani :p )..in fine, revenim la subiect :P..din moment ce stau intr'un sat, pot zice ca m'am obisnuit cu chestia asta cu salutatul(ce sa'i faci..trebe sa ma adaptez 😛 ) mai ales ca daca nu ii saluti si te mai si cunosc te cred depravat, nesimtit s.a.m.d. , ce ma enerveaza si mai tare e barfa…nu poti sa tragi un vant fara sa stie toata lumea.. ca deja ai facut pe tine :)) ..deci pe langa ca barfele circula non-stop mai sunt si inflorite…
    Locul meu chiar nu e aici..cred ca intr'o viata anterioara am trait in centrul unui oras :)) .. urasc satele, nu ma voi mai intoarce niciodata intr'unul..GATA!! am plecat si m'am scapat de toate babele si de toate barfele lor rautacioasa 😛
    Dar pana atunci..mai 2 ani de asteptare :-<

  3. nu rade ca ajungi:))!!!… da adevarul e ca lumea pun pret pe salut,si mai ales babele care au o carte uriasa in care trec de cate ori au fost salutate… serios!!,nu mi se pare ceva atat de importat sa salut”babe straine”!!

Lasă un răspuns

