Oare eu eram aşa?

Standard

Şi vouă vi se întâmplă ca atunci când vedeţi copii pe stradă făcând lucruri cretine [sau nu prea] să vă întrebaţi: „Oare eu eram aşa?
De foarte puţine ori mă gândesc dacă eram aşa sau nu, însă îi aud foarte des pe cei din jurul meu întrebându-se.  „Eu sigur nu eram atât de idiot!” Pentru că cel mai des ne mirăm de câte prostioare fac puştii de la bloc şi îi comparăm cu noi, cei de acum mulţi ani.
De ce niciodată nu ne comparăm cu… Beethoven de exemplu. El a susţinut primul său concert la vârsta de 7 ani. De ce nu ne comparăm cu Einstein care abia la vârsta de 3 ani a rostit primele cuvinte, dar care la vârsta de 12 ani a învăţat geometria euclidiană? 

De ce ne întrebăm dacă eram „atât de idioţi sau nu” încercând să lăsăm impresia că la vârsta respectivă eram superiori copiilor de azi? Mi se pare o prostie. De câte ori vă mai uitaţi la copiii care vara, în spatele blocului, fac întreceri de maşinuţe, îmbracă păpuşi, colorează etc.etc.etc. şi vă gândiţi: „Da, aşa eram şi eu”? Foarte rar. Poate pentru că uneori suntem prea stresaţi de rutina zilnică sau poate pentru că foarte puţini copii mai păstrează „tradiţia” jocurilor din spatele blocului. Oricum ar fi cu siguranţă aşa eram şi noi! Ce grijă aveam atunci infara de hăinuţele păpuşilor, roţile maşinuţelor sau alte chestii minore care pentru noi însemnau muuuult?

Un răspuns »

Lasă un răspuns

